top of page
בלוגים

איך למנף שיימניג ללימונדה


מה הייתם עושים אם המשאב והנכס הכי טוב שלכם היה נעלם?

 

מה הפחד הכי גדול של זמר ? שהקול שלו יאבד.

מה הפחד הגדול של ליטיגטור? להפסיד במשפט.

מה הפחד של מרצה? בוודאי מנחשים, לאבד את הקול.

שבועות לפני הרצאה חשובה במסגרת #זמן_אשכול על עתיד עולם המשפט ושילוב העולם טכנולוגי כמו למשל #הזכות_פרטיות. נעתרתי לאתגר שהציב לי ארז ליבה והצטרפתי למרצים מעולים מן השורה הראשונה בכל הקשור לתחום העתידנות - "עתיד האנושות". אבל הגורל לפעמים משחק בנו. תמיד זה קורה ברגע הכי לא מתאים.

בוקר מישוש בגרון. הפחד הכי גדול שלי אם אאבד את הקול.

הצלחתי להבהיל את המשפחה והרופאה ששלחה אותי מידית לבדיקות.

הכל מתחת ומעל הכל נהדר נפלא.

ממשיכה לקבל ולהדריך לקוחות.

אפילו מישהי עם קייס מעניין שצריכה לטעון בוועדה בכנסת ומעבירה הרצאות במחוזי.

כשמעל רובצת לה עננה שחורה מעל גבי:

מה אם זו ההרצאה האחרונה שלי?

מה אני הולכת לומר?

האם אני מזכירה את זה?

שאולי אני לא אוכל לדבר? זה הקול שלי...

_____

הזמן מתחיל לרוץ והנה 32 שעות לפני ההרצאה.

ברקע יש לי ניסיון רב, קילומטרג'ים של שבועות איחולי חרדה. אז עבדתי מול השעון ללטש את מה שהנחתי כבר קודם. להעלות תחזיות להתנהלותה של מערכת המשפט לאור העידן הדיגיטאלי חדר העבודה היה נראה כמרקחה כשברקע בנוסף להרצאה עני מעבירה עוד שתי הרצאות , ככה על הדרך עם שפעת שלוחצת אותה עמוק למטה ככה שלא תצא החוצה. (כי פתאום הגרון החליט לתת פייט רציני כי מה כבר אין איום אז אולי בכל זאת נייצר אחד...למה לא להתעלל בה ) הגעתי מרוסקת מבפנים להרצאה.

כלפי חוץ כולי חיוכים "ההצגה חייבת להמשך"

ככה על הדרך אחרי שעה של הרצאה כשאני מנסה לדחוק את הרצל החוק לשון הרע ז'ול וורן ומה לא... קול מן הקהל קוטע את דבריי בגסות ובמבטא ארגנטינאי כבד :

"רגע אני לא מבין מה התחזית...הבן שלי סיפר לי משהו אחר לגמרי על העתיד הטכנולוגי..." לרגע האמירה הצליחה לגרום לי לשתוק ונאלמתי דום.

אני המרצה שמשאירה כיסאות חרוכים זוכה לשיימינג במהלך הרצאה. במקום ש : 1. להגיע בסוף אבל בסוף ההרצאה ולא במחציתה של ההרצאה ולשאול 2. להמתין בסבלנות אירופאית עד שמסיימת את המשפט ולשאול בנימוס 3. להמתין עד לשקף האחרון ולבקש הבהרה

אז כפי שאתם מניחים העובדה שאני כאן כותבת היא שתוצאות הבדיקה הגיעו תקינות ואין חשש לחיי. תודה לאל ולרופאה שלי.

בתוך כל הרמת קולו עם מבטים שנשלחים לעברי מהקהל המופתע שעד כה הביע עניין והשתתף במרץ בהרצאה.

זה עוד כלום לעומת בן הזוג שפינה סופסוף זמן הייטק ומתחפר יותר ויותר בתוך הכסא פתאום נזכרתי. היי רגע אני לא סטארטאפיסטית. אני לא ד"ר לננוטכנולוגיה. אני מגיעה לדבר על שיימינג באינטרנט ולהלעות השערות כיצד מערכת המשפט תיראה.

וחוצמזה אני משלבת 3 כובעים: במאית קולנוע, עיתונאית לשעבר, עו"ד שמתמחה בליטיגציה ופרזנטציה לעו"ד

ו...

היי בכל זאת העברתי את ההרצאה בווריציות דומות עשרות פעמים. מוצלחות יש לציין. כמובן שהמתנתי בסבלות עד להוצאת הקיטור ובפשטות הבהרתי שכל התחזיות שלי מופנות להתנהלות עתידית בזירה המשפטית לאור העידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות. כיביתי את המיקרופון ...נכנסתי למיטה... חום שיעול שפעת. הצריבה בגרון בתוספת הההרצאה על השיימינג בלייב ניערו אותי ישר להרים אחורה איטלקית מפוארת. איטריות שחורות עם טונה צרובה ופטריות עם בזיליקום פרמז'ן ונגיעות מיץ לימון. על כך נאמר לעשות מהלימון לימונדה!

Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
bottom of page